Harmonogram rekrutacji
do Państwowej Bursy Szkół Artystycznych w Szczecinie
na rok szkolny 2020/2021
1–26 czerwca 2020r.
|
Składanie deklaracji o kontynuowaniu pobytu przez wychowanków bursy (za niepełnoletnich wychowanków deklarację składają rodzice/opiekunowie).
|
1 lipca – 4 sierpnia 2020r. |
Przyjmowanie dokumentów od kandydatów na wychowanków P.B.S.A.
|
18 sierpnia 2020r.
|
Ogłoszenie listy przyjętych wychowanków do P.B.S.A.
|
do 24 sierpnia 2020r.
|
Osoby przyjęte do P.B.S.A. zobowiązane są potwierdzić chęć zamieszkania w bursie.
|
24-28 sierpnia 2020r. |
Postępowanie uzupełniające.
|
28 sierpnia 2020r. |
Ogłoszenie listy wychowanków przyjętych w postępowaniu uzupełniającym.
|
Regulamin rekrutacji do Państwowej Bursy Szkół Artystycznych w Szczecinie
Informacje ogólne
- Na stronie internetowej PBSA umieszczony jest Regulamin rekrutacji, harmonogram rekrutacji oraz dokumenty do pobrania.
- Istotne terminy związane z rekrutacją zawarte są w „Harmonogramie rekrutacji” do PBSA (załącznik nr 1).
- Nabór wychowanków do Państwowej Bursy Szkół Artystycznych odbywa się na podstawie dokumentów złożonych przez rodziców, opiekunów prawnych lub pełnoletnich wychowanków. W przypadku przebywania rodziców poza granicami konieczne ustanowienie opiekuna prawnego.
- Nabór może się odbywać w dwóch etapach. Drugi etap ma miejsce tylko w sytuacji, gdy po zakończeniu I etapu bursa nadal dysponuje wolnymi miejscami.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo Oświatowe (Dz. U. 2017 poz.59 i 949).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 13 listopada 2015r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności, wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz. U. z 2015r. poz.1872).
- III.Zarządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dn. 25 maja 2018r. w sprawie kryteriów rekrutacji do publicznej placówki, zapewniającej opiekę i wychowanie uczniom szkół artystycznych w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (Dziennik Urzędowy MKiDN z dnia 25 maja 2018r. poz. 33).
- IV.Statut Państwowej Bursy Szkół Artystycznych w Szczecinie.
I etap rekrutacji
1. Uczeń starający się o miejsce w bursie składa:
- wniosek - deklarację (załącznik nr 2) w terminie od 1 czerwca do końca zajęć szkolnych w przypadku, gdy jest już mieszkańcem bursy i chce kontynuować pobyt w kolejnym roku szkolnym. Warunkiem przyjęcia wniosku o przyjęcie do bursy na kolejny rok jest niezaleganie z opłatami oraz rozliczenie się z biblioteką; lub
- wniosek o przyjęcie do bursy (załącznik nr 3) w terminie od 1 do 30 czerwca w przypadku, gdy stara się o przyjęcie do bursy po raz pierwszy. Wniosek taki należy złożyć w sekretariacie bursy osobiście, pocztą lub pocztą elektroniczną;
Warunkiem rozpatrzenia wniosku o przyjęcie do bursy w pierwszym etapie rekrutacji od kandydata na wychowanka jest dołączenie zaświadczenia, że jest uczniem szkoły artystycznej, dla której organem założycielskim jest Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
2. Na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego bierze się pod uwagę następujące kryteria:
- uczęszczanie kandydata do publicznej szkoły artystycznej,
- większa niż 30 km odległość między miejscem zamieszkania kandydata a szkołą artystyczną, do której uczęszcza, lub dłuższy niż 90 minut rozkładowy czas dojazdu z miejsca zamieszkania do tej szkoły środkami komunikacji zbiorowej,
- nieukończenie przez kandydata 17 roku życia,
- ubieganie się o przyjęcie kandydata do tej samej bursy dla uczniów szkół artystycznych, w której kontynuuje pobyt rodzeństwo kandydata,
- uzyskanie pozytywnej opinii nt. zachowania i zaangażowania w życie bursy – dotyczy wychowanków składających wniosek o kontynuację pobytu,
- szczególne uwarunkowania o charakterze społecznym lub psychologicznym kandydata, uzasadniające objęcie kandydata opieką i wychowaniem, zważywszy w szczególności na dobro dziecka,
- wielodzietność rodziny kandydata,
- niepełnosprawność kandydata,
- niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,
- niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,
- niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,
- samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,
- objęcie kandydata pieczą zastępczą.
Kryteria te potwierdza się, załączając do wniosku stosowne oświadczenia, orzeczenia, wyroki sądu rodzinnego.
W przypadku braku poświadczeń w/w kryteriów, nie będą one brane pod uwagę przy punktacji.
Kryteria, o których mowa wyżej mają jednakową wartość - 1 punkt.
3. Do bursy przyjęci zostają ci kandydaci, którzy w pierwszym etapie rekrutacyjnym uzyskali najwyższy wynik punktowy.
4. O przyjęciu do bursy decyduje Dyrektor na podstawie wniosku Komisji Rekrutacyjnej.
5. W skład Komisji Rekrutacyjnej wchodzi trzech wychowawców bursy.
6. Miejsce w bursie zostaje przyznane na jeden rok szkolny.
7. Termin zakończenia I etapu rekrutacji określa harmonogram.
8. Lista przyjętych wychowanków będzie dostępna w sekretariacie PBSA.
9. Osoby przyjęte do PBSA zobowiązane są potwierdzić chęć korzystania z miejsca. Należy to zrobić na piśmie (drogą mailową, faksem, listem poleconym) do dnia określonego w harmonogramie (nie dotyczy postępowania uzupełniającego).
10. Jeżeli po zakończeniu I etapu rekrutacji bursa dysponuje nadal wolnymi miejscami, w II etapie rekrutacji zostaje przeprowadzone postępowanie uzupełniające.
Na tym etapie o miejsce w bursie mogą ubiegać się uczniowie z innych szkół.
II etap rekrutacji - postępowanie uzupełniające
11. Postępowanie uzupełniające trwa do 30 sierpnia.
12. W postępowaniu uzupełniającym oprócz kryteriów wymienionych w pkt. 2 uwzględnia się kolejność złożonych wniosków.
13. Miejsce w bursie zostaje przyznane na jeden rok szkolny.
14. O wyniku postępowania rekrutacyjnego informacji udziela sekretariat bursy.
- Kandydaci, którzy nie zostali przyjęci do bursy, mają prawo w terminie 7 dni wnieść odwołanie do Dyrektora Bursy, zgodnie z art. 158 ust. 8 Ustawy Prawo Oświatowe.
- Niestawienie się do bursy w pierwszym tygodniu zajęć szkolnych lub niedostarczenie usprawiedliwienia o przyczynie późniejszego niż tydzień przyjazdu do placówki, powoduje skreślenie z listy przyjętych.
Szczególne przypadki dotyczące tej sprawy rozpatruje Dyrektor.
- W przypadku zwolnienia się miejsca w bursie w trakcie roku szkolnego, o przyjęciu decyduje Dyrektor.